Založ si blog

Dobré ráno život. . .

Pomyslela som si, keď ma ráno zobudili teplé lúče slnka, prúdiace cez okno, na ktorom som večer zabudla zatiahnuť roletky. Po zamračených a upršaných ránach, keď sa človeku nechce vyliezť z postele, prišlo také krásne ráno, až som mala pocit, že je hriechom márniť čas v posteli.
Neleňošil ani vtáčí drobizg, vyspevoval na plné hrdielka a z diaľky bolo počuť kukanie kukučky.
Po stene liezol malinký pavúčik, ktorý zrejme opustil známy svet za oknom a zablúdil vo zvláštnom svete ľudí, s hladkými stenami, nábytkom a rizikom, že ho niekto pripraví o život.
Pripomenul mi nás ľudí, keď musíme sami takto blúdiť v cudzom svete a hľadáme niekoho, koho poznáme a pomôže nám, alebo hľadáme miesta, ktoré nám dokážu pripomenúť domov a bezpečie.
Mám rada rána, aj keď sú tmavé a chladné a najradšej by som ostala v teple postele. A milujem tie krásne, slnečné a tie, keď si privstanem a pozorujem východ slnka.
Považujem za dar, ráno sa zobudiť a prežiť ďalší deň.
Naše životy sú ako rána, nikdy nevieme, čo presne nám prinesú. Môžeme mať naplánovaných mnoho veci a povinností na deň, ale často sa stáva, že nakoniec je všetko inak.
Môžeme stretnúť dobrých a zaujímavých ľudí, ktorí obohatia náš život, ale aj takých, ktorí dokážu len ničiť všetko okolo seba.
Môžeme prežiť krásny deň, plný radosti, ale aj plný zármutku a bolesti. Tmavé, chladné a upršané rána, nám pripomínajú chvíle života, plné smútku, žiaľu, neistoty. Ale bez nich, by sme nedokázali oceniť, krásu a radosť, možno všedných, ale slnečných dní nášho života.
Mnohí z nás, majú radosť z toho, že sa ráno zobudili a majú pred sebou ešte jeden deň. Jeden deň života, ktorý možno prežijú v chorobe a bolestiach, ale v radosti, že ešte dostali čas byť s blízkymi.
Mnohí z nás, si ani neuvedomia vzácnosť nového rána a života a bez štipky úcty a vďačnosti berú život, ako niečo samozrejmé.
Deň sa pomaly končí a prichádza večer. A ja verím, že zasa ráno budem môcť v duchu povedať, dobré ráno život. Vstať a výjsť ústrety novému dňu a životu.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5491725x
Priemerná čítanosť článkov: 3937x

Autor blogu