Založ si blog

Svet bez smiechu. . .

Neviem si ho predstaviť…
Aj keď zamračených ľudí stretávam čoraz častejšie. Nedávno som videla jednu známu. Je to pekná žena, ale výraz jej tváre – pevne stisnuté pery, prižmúrené oči, prísny výraz- ju robili oveľa staršou.
Vlastne, nevidela som ju zasmiať sa od srdca už veľmi dlho, iba tak nemastno- neslano, nasilu sa usmiať…
Hovorí sa, že smiech je liečivý. Existuje dokonca vedný odbor, ktorý sa zaoberá smiechom a volá sa gelotológia. Skúma vplyv smiechu na ľudský organizmus.
Nie, nechcem písať o tom, koľko svalov sa v tele rozhýbe pri smiechu, alebo koľko mimických svalov na tvári musíme „potrápiť“ pri obyčajnom úsmeve, či o vplyve smiechu na kardiovaskulárny systém, pretože úsmev a smiech aj tak najviac liečia naše duše. Naše zlé nálady, trápenia, smútky, bolesti a žiale.
Často stačí malý úsmev, možno neznámeho človeka a svet je iný. Usmejeme sa aj my a dokážeme sa usmiať na ďalších ľudí. Zlepší sa nálada, či atmosféra v práci, alebo len tak niekde na ulici, v obchode.
Ja osobne mám veľké šťastie, že poznám ľudí, s ktorými sa viem od srdca zasmiať. Máme svoj interný humor a niekedy stačí povedať len pár slov a prúd smiechu sa nedá ovládať a zastaviť. A práve tým je smiech liečivý, svojou nenútenosťou a spontánnosťou.
Žiaľ, stretla som sa s tým, že ľudia sa radi zabávajú a smejú aj na hlúposti a čo je horšie, aj na nešťastí iných. V časom modernej techniky, je takáto zábava čoraz viac rozšírená a „humoristi“ si často neuvedomujú, že si zamieňajú smiech s výsmechom. Alebo je to zámer, zosmiešniť niekoho a ublížiť mu tak?
Zvykli sme si v televízii sledovať seriály, tzv. sitcomy, ktoré sú ozvučené vo „vtipných pasážach“ smiechom. Mne osobne to veľmi prekáža. Pripadá mi to, ako „smiech na povel“. Ale takýto smiech, už nie prirodzený, bezprostredný.
Pri pohľade na zamračených ľudí a pri bezduchej, často nanútenej zábave, premýšľam, čo sa stane ak sa zo spoločnosti vytratí skutočný smiech.
Viem, že mi mnohí môžu oponovať, že táto doba a spoločnosť neprináša veľa dôvodov na úsmev a na smiech, lebo na svete je veľa ľudského trápenia a utrpenia.
Lenže… Svet, spoločnosť a dobu tvoríme my samotní a to aké sú, je aj našou vizitkou.
Ak sa nám zdá, že tento svet je smutný, pochmúrny a bez smiechu, tak by sme sa mali zamyslieť nad tým, kedy sme sa naposledy na niekoho len tak usmiali, s kým sme si zažartovali, komu sme urobili dobrú náladu a povedali pár milých slov.
Smiech a úsmev sú skutočne liečivé a to tým, že dokážu ľudí spájať, dokážu v nich vyvolávať dobrú náladu a pocity šťastia.
Aký by bol svet bez smiechu?
Smutný, temný a chorý, bez štipky obyčajného ľudského šťastia.
A chceme taký svet?

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5486389x
Priemerná čítanosť článkov: 3933x

Autor blogu