Založ si blog

Drozdy. . .

Vystúpila som na jednej z prešovských autobusových zastávok a prvé, čo som začula, bol prenikavý spev vtákov. Bolo to, ako na nejakej speváckej súťaži, kde sa speváci snažia predviesť to, čo najlepšie vedia.
Bola som zvedavá, kde sa skrýva ten, ktorý svojím spevom dával všetkým na frak. Ozývali sa mu síce ešte ďalší dvaja, ale tento jeden mi pripadal ako operná hviezda so sýtym barytónom a tí ostatní, boli len slabí amatéri.
Na jabloni v záhrade, vedľa chodníka po ktorom som kráčala, sedel našuchorený čierny drozd s očkami ako špendlíkové hlavičky. Nevšímal si ľudí, ktorí kráčali po chodníku a veselo si vyspevoval.
Možno svojím spevom lákal samičky, alebo mal len dobrú náladu a možno chcel urobiť radosť dnešným oslávencom. Možno cítil vo vzduchu teplo prichádzajúcej jari, alebo vedel, že zajtra máme prvý jarný deň. Kým som došla k jabloni, prileteli ďalšie dva drozdy, jeden vyletel na jabloň a druhý ostal na trávniku pod ňou. Pridali sa k spevákovi. Bolo zvláštne počúvať ich spev, každý bol iný a predsa sa dopĺňali. Nevšímali si veľkého psa, ktorý ležal neďaleko a lenivo sa vyhrieval na slnku.
Nerušil ich ani rozčúlený brechot malého psíka, zlostiaceho sa na mačku, ktorá sa bezočivo špacírovala popred plot a vedela, že psík nemá šancu dostať sa zaň.
Netuším, či si niekto z ponáhľajúcich sa chodcov všimol toto divadlo.
Keď som prišla na rušnú hlavnú ulicu, spev drozdov a iných vtákov bolo počuť už len veľmi slabo. Ostal už len zvuk ulice, hluk áut a autobusov, vrava ľudských hlasov.
Usmiala som sa na pár okoloidúcich. Zopár z nich síce trošku začudovane, ale predsa, úsmev opätovalo.
Možno by sme aj my ľudia, občas mali byť ako tie drozdy. Mali by sme zabudnúť na hluk uponáhľaného života a začať sa tešiť z prichádzajúcej jari a nových dní. Nie, nemusíme vyspevovať na ulici, ale môžeme nechať spievať naše duše a občas sa na seba aj usmiať. Mohli by sme urobiť zo zamračených tmavých dní, dni plné svetla prívetivosti, vľúdnosti, láskavosti a tepla obyčajnej ľudskosti

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5492389x
Priemerná čítanosť článkov: 3937x

Autor blogu