Založ si blog

Vôňa Slnka. . .

Pred pár dňami som vybehla von do záhrady s naším psíkom, aby sa do sýtosti vybehal.
Konečne svietilo Slnko a rozpúšťalo posledné zbytky snehu. Psík pojašene behal, ovoniaval a značkoval si krtince, ktoré boli dlhú dobu skryté pod snehom. Pozorovala som, ako sa teší z voľnosti. Privolala som ho k sebe, pribehol, sadol si a chvíľku sme len tak pozorovali okolie. Srsť na uškách mu povievala v miernom vetre, privrel trošku oči a videla som, ako nufáčikom vetrí. Možno cítil, tú istú vôňu, ako ja.
Vôňu Slnka.
Áno, vzduch v ten deň voňal úplne inak, ako po tie, predchádzajúce zamračené dni. Voňal prvým teplom Slnka, voňal predjarím.
Voňal mokrou hlinou, ktorá na jeseň zoraná odpočívala pod snehovou prikrývkou, aby nabrala silu dať život novým rastlinkám. Voňal poľahnutou trávou, ktorá ešte stále čaká na teplo Slnka, aby mohla znova rásť. Voňal nesmelým, prvým, jarným spevom vtáčikov a ich radosťou z teplých, slnečných lúčov.
Milujem tie dni, keď prichádza takáto zmena. Viem, že aj napriek tomu, že môže prísť chladné počasie, môže nasnežiť a celé dni sa Slnko neukáže, prichádza po zime jar a teplo.
Vôňa Slnka mi pripomína naše obyčajné ľudské šťastie. Aj to často prichádza, po ťažkých chvíľach života, úplne znenazdajky, keď ho nečakáme. Niekto ho zbadá a teší sa z neho a niekto ho nechá popri sebe len tak prejsť, bez známok záujmu.
Aj to naše šťastie často vyzerá úplne obyčajne, každodenne a mnohí mu nevenujú pozornosť a pritom je takým istým, malým zázrakom ako prvé, teplé lúče Slnka po zime.
Obišla som so psíkom celú veľkú záhradu a skontrolovala po zime malinovisko a mladé stromčeky.
Nakukla som do fóliovníka, kde sa pár dní nedali kvôli množstvu snehu otvoriť dvierka a kde som neskoro v jeseni posadila trošku cibuľky a videla som, že aj ju prebrali k životu teplé slnečné lúče a začala klíčiť.
O pár týždňov záhrada ožije po dlhom, zimnom oddychu a Slnko bude voňať úplne inak. Bude voňať jarou…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

Filip Kuffa

Výbor neprijal uznesenie k preletu vrtuľníka s Kuffom nad národným parkom

16.04.2024 14:57

Kuffa mal helikoptérou letieť bez povolenia ponad najprísnejšie chránené územia Malej Fatry, čím sa mali ohroziť napríklad hniezdiace vzácne vtáky.

ČR SR politika premiér Fico návšteva prvá

Prieskum: Za urovnanie vzťahov s Českom je 70 percent Slovákov

16.04.2024 14:15

Opačný názor má 17 percent populácie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5482200x
Priemerná čítanosť článkov: 3930x

Autor blogu