Založ si blog

Je Slovensko bohatý štát?

Obedy zadarmo pre školopovinné deti a takisto bezplatné cestovanie vlakom pre žiakov, študentov a dôchodcov si môže dovoliť bohatý štát.
Takisto nákup bojových lietadiel, vrtuľníkov a inej vojenskej techniky.
Štedré finančné stimuly pre zahraničné firmy, daňové prázdniny a rôzne iné úľavy pre veľké firmy, je takisto znakom veľkého bohatstva štátu.
Dokonca aj výstavba novej väznice, či rozsiahle rekonštrukcie toho množstva, ktoré už máme.
Bohatý a štedrý štát nemá problém zafinancovať našim milým väzňom pobyt v base na niekoľko rokov. Európske smernice sú prísne a ľudskoprávne organizácie tiež bedlivo dohliadajú na dodržiavanie ľudských práv.
Prečo o tom píšem?
Pred pár dňami som mala možnosť vidieť, ako sa stará náš štát o tých, ktorí sú jeho budúcnosťou…
O vysokoškolských internátoch sa už popísalo veľa. Písalo sa aj o tom, že je to vizitka študentov, ktorí tam bývajú.
Každý z nás bol mladý a každý zažil študentský život. Už pred mnohými rokmi, keď som študovala bol známy vtip o chlapcoch, ktorí premýšľali, že si budú na balkóne internátnej izby chovať prasiatko. Keď jeden podotkol, ale čo ten smrad, tak odpoveď bola – neboj sa, veď si zvykne…
Nie je to tak dávno, keď zazneli sľuby terajšej vlády o rekonštrukcii internátov na „Mlynoch“. Vlani som videla úroveň Átriákov, teraz inej budovy…
Neporiadok a špina sa dá vždy upratať a vyčistiť, ale to čo som videla bol des.
Polozhnité postele, zničená gumová podlaha, poličky a vstavané skrine, boli asi kvalitne vyrobené, pretože vydržali skoro 40 rokov, používané stoly a stoličky by nechceli ani osadníci, vykývané wecko, umývadlá pripomínali tie, aké boli na prastarom intráku z mojich stredoškolských čias, sprchu som už nemala odvahu pozrieť…
Oznam na dverách chodby o výskyte „choroby špinavých rúk“ som tiež už radšej nečítala…
Vyzerá to tak, že tento bohatý štát má financie na rozdávanie, ale nie pre všetkých…
Možno by študenti viac privítali normálne bývanie na internátoch, ako vlaky zadarmo.
Ešte dobre, že tí neschopní komunisti tie otrasné internáty postavili a zariadili ich tak, že štedrí demokrati do nich skoro tridsať rokov nemuseli nič investovať, tak môžu vynovovať basy a rozmaznávať delikventov. Čo tam po študentoch, tí sa musia naučiť žiť v tvrdých podmienkach, aby vedeli, ako sa štát v budúcnosti bude ku nim správať.
Pamätám si, že o téme vysokoškolských internátov písalo už pred rokmi, možno sa urobili nejaké kozmetické úpravy, ale to mi pripadá, ako keď nebožtíka pekne upravia do truhly a potom sa rozplývajú nad tým ako dobre vyzerá. Viem, že je to morbídne prirovnanie, ale celý náš štát takto funguje.
Skutočne bohatý štát sa v prvom rade stará o tých, ktorí sú jeho budúcnosťou, ale aj o tých, ktorí pre neho celý život pracovali.
Žiaľ, Slovensko nie je bohatý štát, síce štedro rozdáva, ale nie zo svojho a zadlžuje práve tých, ktorí by mali byť jeho budúcnosťou…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461378x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu