Založ si blog

Čas ríbezlí. . .

Včera poobede som chcela upiecť náš obľúbený snehový koláčik s ovocím. Maliny už neostali žiadne aj vďaka mojej maškrtnosti, ale aj našej chlpatej potvorky, ktorá sa ich naučila napriek svojej veľkosti, oberať veľmi spôsobne.
Sadla som si na malý stolček, do tieňa hrušky a začala oberať do misky červené kyselkavé bobuľky. Neviem čím to bolo, či vôňami ríbezlí a byliniek, alebo šumom lístia na strome, či bzukotom hmyzu, ale na pár okamihov som bola znova malým copatým dievčatkom, ktoré sa ukrývalo v záhrade starej mamy práve pri ríbezľových kríkoch, na ktorých viseli malé dlhé strapčeky, alebo tých čiernych, ktoré majú takú zvláštnu chuť.
Neviem pred čím som sa ukrývala, ale záhrada starej mamy bola mojím prvým útočiskom pred strachom a miestom bezpečia. Dnes už z nej nestalo nič, ani jeden strom, krík…
Spomenula som si, ako som oberala ríbezle prvý krát len so starým otcom a na to, ako aj malé dieťa dokáže prežívať smútok a žiaľ pri strate milovaného človeka.
Tieto smútky a žiale, ale aj pocity strachu a neistoty si potom často nesieme v sebe. Je zvláštne ako nás toto detské prežívanie dokáže ovplyvňovať aj v dospelosti. Hľadáme pocit bezpečia, ktorý sme ako deti stratili. Útočisko, skrýšu, pred vonkajším svetom, kde môžeme byť slabí a zraniteľní, sami sebou.
Hľadáme liečivé objatie človeka, ktorý by nám dal pocit pokoja a lásky.
Hľadáme a nachádzame, ale aj strácame, tak ako sme stratili tie naše prvé oázy bezpečia.
Dôležité je, že aj my samotní môžeme byť útočiskom bezpečia a lásky pre iných a na to by sme nemali nikdy zabudnúť. Prístavom pokoja a lásky budeme vtedy, keď budeme dávať nezištne samých seba, lásku a čas tým, ktorí to potrebujú.
Včera pri oberaní ríbezlí, som zacítila taký malý závan dávneho pocitu pokoja a bezpečia, ktorý mi dávala láska mojich starých rodičov.
Čas ríbezlí mi vždy bude pripomínať detstvo v záhrade starej mamy, jej náručie, ale aj jej predčasný odchod…
Čas ríbezlí bude pre mňa vždy časom pokoja, ale aj veľkého smútku…
Ale taký je skutočný život…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

machaj

SNS vyzýva riaditeľa RTVS Machaja, aby sa vyjadril k svojmu majetkovému priznaniu

28.03.2024 15:05

Národniari zároveň oznámili, že sa v tejto súvislosti obrátia na príslušný výbor Národnej rady SR.

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5470832x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu