Založ si blog

Ježiš ma miluje. . .

Nemecký film s týmto názvom som videla pred pár rokmi. Je to milá komédia, ktorá dokáže rozosmiať aj napriek vážnosti hlavnej témy.
Na Zem sa vráti Ježiš ako obyčajný človek- tesár, aby povedal ľuďom, že majú len sedem dní do Konca sveta a Božieho súdu.
Znova sa stretne so svojou dávnou láskou Máriou Magdalénou, s ktorou zažijú pár zaujímavých chvíľ…
Stretáva sa s nezáujmom ľudí a vidí, že náš svet je skutočne zrelý na zánik.
Vo filme je mnoho zvláštnych momentov, ktoré napriek nevtieravému humoru prinútia človeka zamyslieť sa.
Čo by ľudia urobili, ak by sa dozvedeli, že o sedem dní je koniec, koniec všetkého?
Zabávali by sa tak ako doteraz, alebo by sa zamysleli nad tým, prečo je ten koniec?
Mysleli by si, že je to nejaká bláznivá reality show a bez premýšľania by sa zapojili do mediálneho šialenstva?
Možno by sa zľakli a úplne by stratili nádej a začala by všeobecná panika, ničenie a drancovanie s heslom „Urvi si čo môžeš, zajtra tu už nebudeme“.
Alebo by konečne prevzali zodpovednosť za to, čo celé tisícročia vystrájajú a snažili sa o zmenu a záchranu.
Neviem. Netuším, ako by sa ľudia zachovali.
Pretože mám pocit, že mnohí sa už teraz správajú tak, ako keby mala Apokalypsa prísť o pár dní a nezaujíma ich nič, len ich vlastné „plné bruchá“ a lacný pocit ukojenia pudov.
A práve preto naša civilizácia zaniká, pretože „elity“ sa začali správať nezodpovedne a chamtivo a spoločnosť ich nasleduje.
Ľudia, ako keby nechceli vidieť, že mocní sveta ničia náš svet tak, že ten koniec môže vďaka nezodpovednosti všetkých prísť veľmi skoro.
V závere filmu ma veľmi zaujala scéna, keď Ježiš ide za svojim Otcom, Bohom s prosbou, aby nezničil Zem. A zaneprázdnený Boh dlho hľadá tú malú, bezvýznamnú planétu, ktorú chce jeho syn zachrániť, pretože má plno starostí s ostatnými svetmi a ktorej dal už pred 2000 rokmi nádej na zmenu a ľudia ju zahodili.
Nakoniec ju nájde a nechápe, že jeho synovi záleží na niekom takom, ako sú ľudia a Zem.
Bol to len film a so šťastným koncom. Apokalypsa riadená Bohom sa odložila na neurčito.
Ale čo Apokalypsa, ktorú si pripravujú sami ľudia?
Z trosiek a popola civilizácií, ktoré sa zničili samé vlastnou hlúposťou, vznikali vždy nové, ktoré práve vtedy, keď boli na vrchole a mohli priniesť ľudstvu zásadnú zmenu v hodnotách, začali upadať práve kvôli tomu, že tie hodnoty odmietli.
Lenže terajšia civilizácia je na inej technickej a technologickej úrovni, ako boli tie pred ňou a jej vrchol spočíva v tom, že vyvinula zbrane, ktoré môžu spôsobiť, že už žiadna civilizácia nemusí vzniknúť.
A Boh si spočiatku ani nevšimne, že tá malá, bezvýznamná planétka, ktorej obyvatelia mali pocit, že sú stredom vesmíru, už neexistuje a potom len tak mávne rukou a povie si „Komu niet rady, tomu niet pomoci, aj Ježišovi som to hovoril a neveril mi…“

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471007x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu