Založ si blog

Ako som sa stala ženou. . .

V tej politickej špine, ktorá zaplavila Slovensko a snáh o prevrat možno úplne zanikne zajtrajší sviatok MDŽ.
V médiach sa okrem politiky rozoberajú ešte tak Oskary a celebrity, anglická kráľovská rodina a špekuluje sa kedy Kate porodí, či svadba princa Harryho a jeho bývalé milenky. Aj tu na blogu sú tiež iba články o tom, čo sa deje v politike…
Na MDŽ si často spomeniem na našu pani upratovačku z bývalej práce.
Bolo to drobné žieňa, mala už pár rokov po šesťdesiatke a bola plná energie a dobrej nálady. Všetci chlapi v robote ju mali radi, rešpektovali ju a snažili sa robiť čo najmenší neporiadok.
Privyrábala si k dôchodku, vnúčatá mala ďaleko a celý život predtým robila učiteľku v škôlke.
Nevedela si predstaviť život bez práce.
Naučila ma urobiť fantastickú kvasnicovú pomazánku, omelety a domáceho králika na všetky možné spôsoby.
Dalo sa s ňou porozprávať o všetkom, zdôveriť sa s problémami.
Okrem nej sme mali ešte štyri sekretárky, takže nás dokopy bolo šesť žien, plus jedna z inej firmy.
Práca v mužskom kolektíve bola výborná, ale časom sa stávalo, že som tak akosi začala splývať s prostredím, šéf nás familiárne oslovoval chlapci a po čase sa nikto nepozastavoval nad tým, že som dievča.
Raz sme mali veľmi vážnu a dôležitú akciu a velil jej jeden starý pán geodet, veľká kapacita vo svojom odbore. Bol to už pán v rokoch, okolo šesťdesiatky a mne vtedy pripadal ako úctyhodný kmeť. Mal správanie dokonalého gentlemana, ku každému sa správal veľmi slušne a mal dokonalé vyjadrovanie sa. Stalo sa, že ráno som sa v tom frmole nestihla predstaviť a ani nikto z kolegov mu o mne nič nepovedal.
V neforemných fáračkach prednosti a ani zadnosti nebolo vidieť, dlhé vlasy som mala skryté pod prilbou a svetlo lampy na prilbe toho veľa neukázalo a stalo sa, že ma starý pán oslovoval „pekný mladý muž“ a chlapče. Lozila som po rebríkoch a armokošoch ako opica, ani nemal ako zistiť, kto v skutočnosti som.
Keď sme vyšli z tmy, tak si ma trochu začudovane obzeral, ale nepovedal nič. Bola som zvyknutá na to, že tí, ktorí ma nepoznali boli občas prekvapení z toho, že som žena.
keď sme sa vrátili do kancelárie a dala som dole prilbu a blúzu, chvíľku vypliešťal oči a potom povedal niečo v tom zmysle: “ Do prdele, vy vtáci, veď je to dievča!“
Smial sa na tom, že to hneď nezistil a ospravedlňoval sa že ma oslovoval ako chlapca.
Vtedy som ho len jeden raz počula povedať taký výraz.
A práve v tomto mužskom kolektíve som oslavovala svoje prvé MDŽ.
Kolegovia, ktorí ma poznali len v rifliach, tričku a botaskách, alebo v pracovnom oblečení, ma konečne videli s rozpustenými vlasmi, v sukni a blúzke, v lodičkách a namaľovanú. A naša pani upratovačka sa na ich reakciách dobre zabávala.
Kolegovia pripravili oslavu vo vinárni a ja som dostala prvý krát na MDŽ tri červené karafiáty, jablkové mydielko v krabičke, balíček utierok a súpravu kvietkovaných vreckoviek, veľkú bonboniéru a fľašu vína.
Trošku nás vytancovali, ale po čase sa oslava ako každé posedenie pri pive, zvrtla na riešenie pracovných problémov.
My baby, sme ich nechali pri fľaške rumu a išli sme domov.
Vtedy mi naša pani upratovačka povedala, že nielen konečne vyzerám ako žena, ale že keď som dostala kvety a darček na MDŽ, tak už som sa stala skutočnou ženou.
Viem, že v médiách je kvôli politikom božie dopustenie a snažia sa rozoštvať ľudí proti sebe.
Ja mám len jednu prosbu ku všetkým, ktorí budú čítať tento článok.
Nezabúdajte kvôli špine politikov žiť svoj vlastný život. Im dávno nejde o nás normálnych ľudí a teraz im znova ide len o vlastné vrecká a živobytie.
Pretože ak by tým, ktorí najviac kričia o mafiánských praktikách a zmene vlády naozaj išlo o dobro ľudí, tak by išli svoje presvedčenie šíriť najmä do automobiliek, pretože tam je v tejto dobe najväčšia koncentrácia pracujúcich ľudí. A nezvolávali by na protesty študentov, ktorí nemajú šajnu o živote a ani netušia že sa môžu stať kvôli miliardovým kšeftom živými terčami, alebo priamo obeťami tejto politickej mašinérie.
Nezabúdajte kvôli ich špine, na to pekné, kvôli čomu sa oplatí žiť. Na svojich blízkych a lásku k nim.
Nezabudnite zajtra na všetky ženy vo svojom okolí a obdarujte ich nejakou drobnosťou a veľkým objatím, alebo bozkom.
Skutočný život nie je o špine politikov a ani o ich obchodoch.
Skutočný život je o nás samotných.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5485021x
Priemerná čítanosť článkov: 3932x

Autor blogu