Založ si blog

Nový život. . .

Splodiť a priviesť na svet nový život je obrovská vzácnosť a dar.
Tieto úvodné slová som si napísala do zápisníka cestou vlakom od našich pred rokom. Sestra čakala bábätko a my sme sa celé hodiny vtedy, keď som bola na návšteve, rozprávali o deťoch, o materstve, o tom, ako ľudia robia chyby pri výchove detí. Na druhý deň nadránom mi zazvonil telefón a ja som sa dozvedela, že malá princeznička je na svete a všetko je v poriadku. Nový malý človiečik v rodine je veľká radosť.
Blog som neuverejnila, stále som mala pocit, že nejako nie je ten správny čas…
Možno preto, že nie všetky deti sú vytúžené a prijaté do rodín s radosťou. Niektoré sa narodia spôsobom: No čo, už sa stalo. Iné sú dokonca príťažou pre svojich rodičov, ale verím, že tých detí, ktoré sú prijímané ako dar je veľmi veľa.
Deti sú naším životným dielom, ktoré vypovedá o nás rodičoch úplne všetko.
Môžeme im dať množstvo hračiek a zahrnúť ich luxusom, ale ak im nedáme svoju lásku a čas, nedávame im nič, čo by robilo ich život plnohodnotným.
Sebeckosť a nezodpovednosť rodičov, robí z detí rovnako sebecké, nezodpovedné a nešťastné stvorenia.
Deti sa však časom môžu vymaniť spod rodičovskej nadvlády a nelásky, žiť svoj vlastný život inak, ale vždy v nich ostane hlboká rana, ktorá sa nikdy nezacelí.
Smútok a bolesť ostáva ukrytý hlboko v srdci. Občas vyvoláva neistotu a strach zo zlyhania pri výchove vlastných detí.
Premýšľala som o tom, čo vedie rodičov k takej nezodpovednosti, aby robili vlastným deťom zo života peklo tým, že im nedokážu prejaviť lásku?
Používajú ich ako zbraň voči partnerovi s ktorým majú nezhody, alebo sa rozchádzajú.
Prečo nedokážu potlačiť sebeckosť a pýchu a nespolupracujú s druhým rodičom, aby ich deti zbytočne netrpeli?
O koľko menej bolesti a utrpenia by bolo, ak by sa rodičia správali ku svojim deťom ako ku rovnocenným partnerom a živým bytostiam a nie ako ku svojmu majetku.
Deti nie sú náš majetok. Sú našou súčasťou, našou vizitkou, živým pomníkom nášho života.
Nemali by sme v nich zabíjať lásku voči druhému rodičovi, môže sa stať že zabijeme aj tú, ktorú cítia k nám a zostane len ľahostajnosť.
Je len na nás, čo zanecháme v srdciach našich detí. Či úplne zomrieme, alebo budeme žiť v ich spomienkach.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471650x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu