Založ si blog

Také obyčajné ráno. . .

Dnes bol jeden z tých dní, keď zima ukáže svoju prívetivú tvár a hneď ráno vyvolá úsmev.
Hmla, biela ako mlieko, spolu s mrazom pokryli úplne všetko inovaťou.
Konáre brezy aj smutnej vŕby sa prehýbali pod jej kryštálmi, tráva mala zvláštny striebristý ligotavý nádych a záhradné rastliny vyzerali ako ľadové kvety.
Úplne obyčajné ráno, akých bolo a možno bude ešte nespočetné množstvo. Spoza okien v kuchyni a jedálne som si vychutnávala pokoj tej chvíle.
Až kým som neotvorila dvere a neuvidela natešený výraz môjho verného pomocníka, ktorý mi už tri mesiace pomáha so záhradnými prácami.
Na rohožke predo dverami bolo množstvo vetvičiek. Dôkaz toho, že ešte stále pokračuje v skorom zimnom zostrihávaní konárikov vajgélií a na rozdiel odo mňa tuho pracuje na záhrade už od skorého rána.
To, že psík vie čítať myšlienky mi potvrdili ozdobné oranžové a žlté tekvičky, ktoré boli rozkotúľané po celom dvore. Akurát dnes som chcela rozobrať jesennú dekoráciu, ktorá mi pripomínala teplé jesenné dni.
Zababušila som sa do hrubej zimnej bundy a čiapky a vypila som si s naším nezbedníkom kávu na lavici pred domom. Pozorovala som ako sa hrá s tekvičkami. Mal ich namiesto loptičiek, nosil ich v papuľke až ku mne a potom ich spúšťal dole schodmi a pozoroval, ako sa gúľajú dole nimi.
V mrazivom vzduchu konečne začali opadávať posledné zabudnuté lístky vŕby a vo zvláštnom tanci mäkučko padali na zamrznutú trávu. Vychutnávala som si vzácnosť chvíle, keď má človek pocit, že sa na okamih zastavil čas a nemusí myslieť na každodenné povinnosti a starosti.
Dopila som voňavú, horúcu kávu, pozberala som vetvičky, pozametala gánok aj schody, upratala tekvičky z dvora. Dve žltozelené som nechala psíkovi na hranie. Chvíľu som sa s ním bláznila a stala som jeho sa kamarátom v hre.
Nič netrvá večne. Skončilo úplne obyčajné ráno a musela som sa vrátiť ku každodenným povinnostiam a práci, ale okamihy, keď som dokázala zastaviť čas, sa zmenili na malý zázrak obyčajného života.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471114x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu