Založ si blog

Národ holubičí. . .

Počúvala som rozhlasovú reláciu o našom skvelom hercovi a recitátorovi Viliamovi Záborskom.
Na konci relácie zaznela v jeho nádhernom a oduševnenom prevedení báseň Sama Chalupku – Mor ho!
Mala som zimomriavky a do očí sa mi tlačili slzy dojatia.
Čo ostalo z nášho národa, za ktorý tak bojovali celé generácie?
Prečo sú také silné snahy zničiť našu národnú hrdosť a povedomie.
Musíme mať skutočne my Slováci nad sebou nejakého pána?
Prečo mnohí dokážu za pár grošov zrádzať to, na čo by mali byť právom hrdí?
O našom národe sa hovorí, že sme „národ holubičí“. Vraj sme veľmi mierumilovní, dobrí, pohostinní.
Naozaj?
V dnešnej dobe mi to skôr pripomína, že ak sa niektorý z holúbkov nášho národa dostane trošku vyššie, tak zvysoka kadí na tých ostatných.
Mnohí sa snažia byť vyššie ako tí ostatní a hneď to dajú tým dole poriadne pocítiť.
Tí, čo ostali dolu sú z tých hore nielen poriadne okadení, ale mnohí sú aj dokadení…
O holuboch sa hovorí aj trochu nelichotivo, že sú to lietajúce potkany. Dokážu zožrať čo vidia a ku čomu sa dostanú a narobia veľké škody.
Často bývajú agresívne a snažia sa ostatným jedincom svojho druhu dať dosť pocítiť, kto je tu pán.
Nuž, je veľmi ťažké byť príslušníkom takéhoto národa, ktorý sám seba dehonestuje a mlčať, keď vidím, čo boli Slováci schopní nechať zo seba urobiť.
Možno by mnohým nezaškodilo znova si prečítať Chalupkovu báseň a hlavne tieto verše…
„Pravda, bohy vydaná, káže nám Slovänom:
pána mať je neprávosť a väčšia byť pánom.
A človek nad človeka u nás nemá práva:
sväté naše heslo je: Sloboda a sláva!“

„No zahyň, studom večným zahyň, podlá duša,
čo o slobodu dobrý ľud môj mi pokúša.
Lež večná meno toho nech ovenčí sláva,
kto seba v obeť svätú za svoj národ dáva.
A ty mor ho! — hoj mor ho! detvo môjho rodu,
kto kradmou rukou siahne na tvoju slobodu;
a čo i tam dušu dáš v tom boji divokom:
Mor ty len, a voľ nebyť, ako byť otrokom.“

Naši starí otcovia a otcovia bojovali za to, aby sme sa mali lepšie.
A čo robíme my? NIČ!
Nechali sme zničiť všetko, čo nám zanechali.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

Michal Šimečka, Ide o pravdu

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5492232x
Priemerná čítanosť článkov: 3937x

Autor blogu