Založ si blog

Umenie starnúť. . .

Pamätám si, keď som ako dvadsať ročná žaba povedala svojmu tridsaťšesť ročnému šéfovi, keď ho seklo v krížoch, že už nie je práve najmladší.
V dvadsiatke mi pripadal muž v jeho veku ako solídny starší pán a päťdesiatnici ako dedkovia.
Teraz mám o desať rokov viac ako on vtedy, staro si veľmi nepripadám a veľmi dobre chápem, prečo sa na mňa naštval.
Určite som mu pripadala ako poriadne nadrzlé a papuľnaté decko, presne tak, ako teraz ja a aj moji rovesníci vnímame o dvadsať rokov mladších ľudí.
To ako vnímame vek, bolo aj bude zvláštnosťou. Keď mi odíde niekto z vrstovníkov, beriem to ako veľkú nespravodlivosť, veď človek na prahu päťdesiatky je ešte stále mladý a mladí ľudia, by nemali odchádzať tak skoro.
Čo je vlastne vek?
Je to skutočne len číslo, ako sa hovorí?
Alebo je to pocit?
Dobre sa môžeme cítiť aj v sedemdesiatke a príšerne v tridsiatke.
Prečo sa tak veľmi bojíme starnutia?
Viem, že ženy to vnímajú veľmi citlivo. Kult mladosti a krásy tela, ktorý je stále médiami pretláčaný si vyberá krutú daň. Mnohé celebrity po päťdesiatke majú tváre napichané botoxom tak, že sa nedokážu ani len usmiať, ich tváre namiesto krásneho úsmevu hyzdí umelý úškrn.
Pozerať sa do zrkadla a vidieť vrásky okolo očí a sem tam sivý vlas nie je tragédia. Niekedy zaberie aj usmiať sa sám na seba a vyplaziť smrtke jazyk.
Každý vek má svoje čaro.
Muži sú pre nás ženy príťažliví v každom veku, pretože každému sa páči niečo iné a platí to aj naopak.
Každá žena môže byť pekná a je jedno či má dvadsať, alebo šesťdesiat rokov.
Oveľa dôležitejšie ako vek a starnutie je to kým sme a ako vnímame život. Ako sa správame k ostatným ľuďom, akú energiu vyžarujeme.
Dôležitejšie ako fyzická krása je krása duše, intelekt, charakter. To všetko získavame vekom, skúsenosťami a neustálou prácou na sebe, samovzdelávaním sa.
Viem, že vekom pribúdajú aj choroby, ale tie sa nevyhýbajú ani mladým ľuďom. Pribúda únava a slabosť, ale sú veci, kvôli ktorým sa oplatí žiť.
A nemali by sme zabúdať na jednu dôležitú vec a tou je úsmev.
Úsmev je tým najúčinnejším liekom proti tomu, aby človek vyzeral staro.
Úsmev dokáže odčarovať veľmi veľa rokov a robí človeka krásnym a príťažlivým. Myslím tým skutočný úsmev, ktorý vychádza priamo zo srdca.
Vždy, keď sa niekto takto krásne usmeje, je to ako keď vykukne slnko spoza mraku a šibalsky žmurkne.
Keď sa prestaneme báť starnutia a staroby, prestaneme sa báť aj budúcnosti a smrti.
Starnutie je prirodzený proces a byť večne mladým a vyzerať tak, je hlúposť. Akurát tak plníme vrecká obchodníkom s mladosťou a krásou.
Všetko má v našom živote svoj význam. Od narodenia, prvých samostatných krokov, mladosti, cez stredný vek až po starobu, každý z nás sme jedinečnou osobnosťou a takými by sme mali ostať.
Život je ako ročné obdobia, aj jeseň je krásna a zima má tiež svoje čaro…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5492870x
Priemerná čítanosť článkov: 3938x

Autor blogu