Založ si blog

Archív: august, 2017

Vlasy. . .

Obzerala som si ťa vo svetle nočnej lampy. Ležal si na chrbte, hlavu si mal opretú o vankúš. Mal si ešte okuliare na nose a noviny v ruke. Už si spal. Tvoj profil ostal stále rovnaký, nezmenil sa. S typickým antickým nosom, aké tesal Michelangelo svojím sochám. Vlastne vďaka Michelangelovi som sa do teba zaľúbila. Vtedy si mal vlasy ešte husté a kučeravé ako jeho Dávid a […]

Pokračovanie článku

Partajníctvo a „hry o tróny“. . .

Ešte aj teraz po 27 rokoch sú ľudia, ktorí boli v komunistickej strane opľúvaní a vysmievaní. Ako je to teraz? Namiesto jednej strany máme na Slovensku 65 registrovaných politických strán a hnutí, mnoho strán a straničiek už dávno zaniklo, medzi nimi aj také tie jednorazové, ktoré len poslúžili zopár ľuďom ako výťah k moci. Načo je krajine ako je Slovensko, ktorá má […]

Pokračovanie článku

Filmová hudba

Na brehu rieky v Amazonskom pralese sedí na kameni mních Gabriel. Vie, že ho sleduje mnoho párov očí obyvateľov džungle. Priviedol zo sebou predátora, obávaného lovca otrokov Rodriga Mendozu, ktorý po tom, čo zabil v súboji vlastného brata, činí pokánie a hľadá odpustenie sám v sebe za bratovraždu. Gabriel vie, že mu hrozí smrteľné nebezpečenstvo. Rozbaľuje plátno a […]

Pokračovanie článku

Som. . .

Som len prchavý okamih Tvojej túžby, strácajúci sa v nenávratne… Som len smútok, ukrytý v jesennej hmle, pár slov, ktoré keď vyslovíš stratia sa a rozplynú, ako ranná rosa v tráve… Som len dotyk lásky nečakaný a letmý ako bozk zatúlaného motýľa, zomierajúceho v prvom mraze… Som len malá slza brázdiaca Tvoje líce v clivote všedných dní… […]

Pokračovanie článku

O dobrom a nehodnom sluhovi. . .

Obyčajné podobenstvo z Biblie – Nového Zákona a koľko sa v ňom skrýva otáznikov. Toto podobenstvo z Matúšovho evanjelia poznajú mnohí… Bohatý pán sa vyberie na cesty a svoj majetok zverí sluhom, jednému jeden talent, druhému dva talenty a tretiemu päť talentov, každému podľa jeho schopností. Ten prvý sa pána veľmi bál a zverený majetok radšej ukryl a […]

Pokračovanie článku

Aj ten pes je len človek. . .

Naše prvé šteniatko bola malá medovo-zlatá guľôčka v tmavým ňufáčikom a šibalskými kukadlami. Teda malá… Vždy sme mali vysnívané plemeno psíka, po ktorom sme veľmi túžili. Možno si ešte niektorí pamätáte reláciu českej televízie „Receptář“ a tam ma zaujala jedna pani, ktorá mala upletený sveter zo srsti vlastných psíkov, tie psíky boli […]

Pokračovanie článku

Dotyky. . .

Keď noc prevezme vládu nad svetlom a tma pohltí naše telá, nájdeš ma končekmi prstov. Jemne sa dotkneš moje tváre a ja Ťa nežne pobozkám. Dotkneš sa ma svojou túžbou, každé Tvoje pohladenie, mi povie viac ako tisíc slov… Dotknem sa Ťa svojou vášňou, každý môj bozk, Ti povie viac ako rýmy básnikov… Všetky naše dotyky nás spoja v zázrak milovania… […]

Pokračovanie článku

Ako som nikdy nebola princeznou. . .

Malá slečna od susedov sa špacírovala po dvore.Rozpustené dlhé vlásky, vyobliekaná do dlhých princezničkovských šiat s čelenkou na hlave. Sukničku si spôsobne pridržiavala a vykračovala si pomaly, dôstojne a dôležito ako malá páva. Keď ma zbadala, potešila sa. Chcela sa popýšiť, že dostala nové šaty od babky a dnes je princeznou. Pochválila som ju, aká je pekná, […]

Pokračovanie článku

Štúr by sa za nás hanbil. . .

A nielen on, ale celé generácie ľudí, ktorí desaťročia bojovali za náš národ. Aby sme boli národom so svojou minulosťou, koreňmi, vlastným jazykom, kultúrou a hlavne územím… A čo sme urobili za posledných 27 rokov? Predali sme samých seba do otroctva, morálneho aj duchovného… Vysmievame sa z minulosti a necháme ju beztrestne prekrúcať. Hanbíme sa za to, že […]

Pokračovanie článku

Čo sa stane, keď? . . . Sa prestaneme smiať. . .

Smiech je prejav radosti, šťastia, spokojnosti. Je liečivý, v mnohých prípadoch zaberá viac ako lieky. Je nákazlivý, niekedy stačí vidieť ako sa niekto smeje a začneme sa smiať aj my. Človek, ktorý sa usmieva je fyzicky krajší a príťažlivejší ako ten, ktorý sa mračí na svet. Život s úsmevom a smiechom je znesiteľnejší ako ten, bez úsmevu. Často stretávam ľudí, […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461381x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu