Založ si blog

Iný pohľad. . .

Stála som na autobusovej zastávke a premýšľala o tom, ako sa zmenila krajina môjho detstva.
Stráň kopca, kde sme kedysi stále lozili a ktorá sa mi ako dieťaťu zdala vysoká a veľká, je v skutočnosti malá.
Je zvláštne, ako rozdielne vnímame veci a to, čo sa okolo nás deje, keď sme deti a ako v dospelom veku.
V detskom pohľade na svet je veľa zvedavosti, hravosti a fantázie.
Deti si dokážu všimnúť malého, farebného chrobáčika, alebo maličkú, pásikavú ulitu slimáčika v tráve.
Dokážu vidieť svet jasnejšie, farebnejšie. Drobné zážitky sú pre nich často veľkým dobrodružstvom.
Blízko zastávky tečie potok. Spomenula som si, ako tam boli schodíky k nemu a ja som sa tam hrala.
Stavala som z kamienkov hrádzu a zbadala malú rybku – beličku. V tej chvíli som sa zmenila zo staviteľa hrádze na rybára, rybku som chytila a hrala som sa ňou až dovtedy, kým sa mi nezahryzla do prsta. Hrozne som sa zľakla, veď som netušila, že ryby môžu aj uhryznúť a spustila som príšerný rev, ako keby ma z kože drali. Tatino, celý vyľakaný utekal po mňa. Keď videl čo sa stalo, veľmi sa smial. Bola som na smrť urazená, že sa smeje, keď sa mi stalo niečo také strašné. Keď ma zaslzenú a usoplenú priviedol domov, mama mi priložila pár po zadku, lebo som bola mokrá ako malý vodník. Išla som sa vyžalovať starému apkovi, aká hrozná vec sa mi stala. Ten sa mi nesmial, ale poľutoval ma.
Potom sa ma spýtal, či mi z toho prsta lezú von črevá, vtedy som ešte nevedela čo sú to črevá, tak som mu povedala, že nie. Upokojil ma, že je všetko v poriadku a prst mi pofúkal.
Rybky som chytala aj po tomto dobrodružstve. A slová o vyliezajúcich črevách som počula ešte veľa krát pri rozbitých kolenách a lakťoch či porezaných prstoch. Keďže som už vedela, čo sú to črevá a že ich máme v bruchu, dôležito som vysvetľovala, že predsa nemôžu len tak vyliezať z kolena, alebo z prsta. Aj keď som sa občas bála, čo ak náhodou…
Vlastne som sa takýmto spôsobom naučila, že keď nejde o život, ide o …
Túto dedovu fintu som používala aj pri vlastných deťoch, zaberalo to. Ale občas aj v ich očiach bola tá neistota, čo ak náhodou. Vtedy som používala tajné kúzlo, ktoré malo liečivú silu. Zaberalo aj pri chorobe, či boľavom zúbku. Bolo úžasné vidieť, že deti tomu verili.
Veľmi rada sa pozerám na svet očami dieťaťa. Je oveľa krajší, čistejší…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

machaj

SNS vyzýva riaditeľa RTVS Machaja, aby sa vyjadril k svojmu majetkovému priznaniu

28.03.2024 15:05

Národniari zároveň oznámili, že sa v tejto súvislosti obrátia na príslušný výbor Národnej rady SR.

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5470828x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu