Založ si blog

Rozhodnutie. . .

V myšlienkach Ťa občas vidím sedieť na posteli. Vychudnutého na kosť a čakajúceho na smrť. S prázdnym pohľadom a trasľavými rukami.
Vtedy premýšľam, kedy si sa rozhodol upiť sa na smrť. Čo všetko spôsobilo to, že Tvojím jediným zmyslom života sa stal alkohol v akejkoľvek podobe.
Bola to strata blízkeho človeka a samota?
Bol si obklopený ľuďmi, no aj tak si bol sám. Tí okolo Teba boli prešpikovaní sebectvom, nenávisťou a primitivizmom. Nedokázali pochopiť, že človek potrebuje blízkosť iného človeka, pekné slovo, pohladenie, pritúlenie sa, milovanie…
Aj v Tebe zabili ideály toho chlapca, ktorý utiekol z domu do sveta hľadať lepší život a vrátil sa domov s prosbou o pomoc, keď si stratil blízkeho človeka.
Zrazu si bol len prišelec s dieťaťom. Možno pár láskavých slov od najbližších práve vtedy, keď si ich najviac potreboval, Ti mohli pomôcť zabudnúť a nájsť novú lásku. Nepochopenie a egoizmus z Teba urobili iného človeka. Ostala Ti len práca a kamaráti v krčme.
Alkohol otupuje zmysly… Na chvíľu…
Aby si ich otupil úplne začal si pomaly, ale isto, piť prvú ligu.
V rozhovoroch s Tebou, keď si mal svetlé chvíľky, som pochopila, že si úplne iný ako zbytok rodiny, preto si od nej utekal…
Návrat domov bol pre teba návratom do pekla.
Dokázala som pochopiť príčiny tvojho alkoholizmu, chcel si zabiť bolesť duše.
Nedokázala som pochopiť, že si nevidel ľudí, ktorí Ťa mali radi a chceli Ti pomôcť, pretože Ťa chápali.
Upiť sa, je pomalá a hlavne bolestivá smrť. Aj pre Teba bola taká… Najmä však pre tých, ktorí sa Ti snažili pomôcť dostať sa zo závislosti.
Abstinenčné záchvaty plné fyzickej bolesti boli desivé. Ani to Ťa neodradilo. Vždy, keď si prišiel z detoxikácie a odvykačky, Tvoja prvá cesta bola do krčmy, pochváliť sa kumpánom, že dokážeš stáť na nohách.
Keď si nevládal na nich stáť, našiel sa ochotný kamarát, ktorý Ti alkohol priniesol domov a spolu s Tebou ho vypil.
Už ma nedesí Tvoje rozhodnutie uchlastať sa na smrť.
Desia ma príčiny toho všetkého. Nebol si ani prvý, ani posledný, kto sa takto rozhodol, len preto, že neuniesol bolesť a trápenie, ktoré mu priniesol život.
Desí ma sebeckosť a bezcitnosť ľudí. To, ako sa dokážu správať k najbližším, práve vtedy, keď potrebujú pomoc.
Na to, aby človek nestratil vieru v život stačí málo. Obyčajné pochopenie a láska blízkych ľudí dokáže urobiť zázraky.
Egoizmus a neľudskosť dokáže zabiť nielen lásku a vieru v život, ale aj človeka samotného.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471407x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu