Založ si blog

Dotknúť sa živej minulosti . . .

Nedávno som mala možnosť zažiť niečo vzácne. Dotkla som sa živej minulosti nášho národa, 800 rokov starého duba v Dubinnom.
O tomto starobylom strome som písala pred niekoľkými mesiacmi. Je živým pamätníkom dejín nášho národa. Dotýkala som sa stromu, ktorý kedysi veľmi dávno stál na okraji Slovanského svätohája.
Bol to pre mňa veľmi zvláštny pocit, priložila som ruku na jeho drsnú kôru a cítila som, že mu stále bije srdce, tak ako nášmu národu.
Cítila som niečo, čo je veľmi ťažko opísať slovami. Energiu, silu, život… Oči som mala plné sĺz.
Ten dub dokázal prežiť ťažké časy, tak ako aj náš ťažko skúšaný národ. Stojí tam a každý rok vyháňa nové, živé ratolesti.
Aj náš národ, podobne ako tento strom dokázal prežiť celé storočia ťažkých časov a skúšok. Dokázal to aj vďaka svojím pevným koreňom, ktoré nedokázala zničiť nadvláda iných národov.
Slovania – Slováci dokázali prežiť vďaka svojej prastarej viere, ktorá sa zachovala v zvykoch a tradíciach aj napriek násilnému pokresťančovaniu.
Slovanská viera napriek všetkému znovu ožíva a ľudia sa začali ku nej vracať. Objavujú jej múdrosť, krásu, jedinečnosť.
Objavujú prastarú mytológiu plnú takmer zabudnutých bohov, dobrých aj zlých.
Náš národ vďaka veľkej odvahe, zanietenosti a odhodlaniu našich národovcov vstal z popola ako bájny Fénix.
Máme svoj jazyk, územie, zachované tradície a kultúru.
Žiaľ prišla doba, keď je toto všetko ohrozené.
Ľudia, ktorí sa dokázali zapredať, začali ohrozovať našu národnú identitu. Zákerným spôsobom útočia a pľujú na našich národných dejateľov.
Národnú hrdosť a vlastenectvo označili za extrémizmus, ktorý podľa zákona môžu trestať.
Zámerne prekrúcajú naše dejiny, vysmievajú sa z tradícií, rodného jazyka.
Raz príde čas, keď sa prastarý dub na jar nezazelená, prestane mu biť srdce a zomrie. A takisto môže zomrieť náš národ, ak to dopustíme.
Komu tak veľmi záleží na tom, aby sa tak stalo a prečo?
Je našou povinnosťou zabrániť tomu, aby náš národ, ktorý dokázal prežiť niekoľko storočí útlaku a poroby zahynul kvôli našej ľahostajnosti.

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5486297x
Priemerná čítanosť článkov: 3933x

Autor blogu