Založ si blog

Prečo píšem? . . .

Prečo píšem? Pretože mi skutočne nie je jedno, čo sa okolo mňa deje. V mojej bezprostrednej blízkosti, v krajine, vo svete…
Nie je mi je ľahostajné, keď moje dieťa príde zo školy s tým, že na hodine náuky o spoločnosti (občianska výchova) im učiteľka hustí do hláv, že Slováci sa môžu najlepšie uplatniť v službách. Tak som sa ho spýtala, či si uvedomuje, aký význam má slovo služba a čo znamená byť sluhom a slúžiť.
Nie je mi ľahostajné, že sa takýmto spôsobom začali vymývať mozgy mladým ľuďom. Ani to, že naše školstvo produkuje polovičných analfabetov, ktorí v štrnástich nie sú schopní prečítať súvisle pár viet a porozumieť písanému textu. Ani to, že sa pýšime úrovňou vzdelania a vysokým počtom vysokoškolsky vzdelaných ľudí, ktorí by v minulosti mali problém zmaturovať a tí sa so svojím vzdelaním nedokážu uplatniť na trhu práce, majú vysokoškolský diplom, sebavedomie dotýkajúce sa nebies, ale nevedia nič robiť.
Nie je mi ľahostajné, čo sa stalo s našou republikou. Hlavne to, že ľudia, ktorí by mali túto republiku riadiť si z politiky a tohoto štátu urobili výnosný biznis a namiesto toho, aby robili to, čo majú a kvôli čomu boli zvolení, vyhľadávajú na seba špinavosti a podávajú na seba navzájom trestné oznámenia. A plebs osprostnutý médiami im toto megadivadlo žerie aj s navijákom. Nevidí, že je politikom a hlavne tým, ktorí túto krajinu v skutočnosti riadia len na smiech.
Nie je mi ľahostajné, že tí, ktorí neustále kydajú na minulý režim, beztrestne rozpredali a rozkradli majetok štátu, ktorý štyridsať rokov budovali ich otcovia. Ani to, že sme sa z krajiny, v ktorej fungovalo všetko od poľnohospodárstva až po ťažký priemysel stali úplne závislými na dovoze všetkého. Stali sme smetiskom, kam západ vyváža svoj odpad a až teraz po veľkých potravinových škandáloch sa o tom začalo trošku hovoriť a písať.
Nie je mi ľahostajné, keď prechádzam Slovenskom a vidím ruiny fabrík, ktoré pred prevratom dávali prácu státisícom ľudí, ani to keď sa na úrodnej pôde stavajú nové montážne haly zahraničných podnikateľov, pre ktorých sa naši ľudia stali biorobotmi a otrokmi.
Nie je mi ľahostajné, keď vidím a čítam ako sú ľudia manipulovaní a klamaní médiami.
Nie je mi ľahostajné, že sa z našej Ústavy stal obyčajný zdrap papiera.
Nie je mi ľahostajné, že kvôli chamtivosti pár vyvolených trpia miliardy ľudí vo svete a zomierajú nevinní.
Nie je mi ľahostajné, že kvôli tejto chamtivosti zomiera celá planéta.
Prečo píšem?
Pretože ma trápi akú budúcnosť pripravujeme našim potomkom. Trápi ma ľahostajnosť ľudí, ktorým to je úplne jedno a správajú sa podľa príslovia „po nás potopa“. Možno majú ľahší život tí, ktorí sa ani nesnažia premýšľať o tom , čo sa okolo nich deje a spokojne konzumujú to čo im servírujú média a politici a žijú si zalezení v svojej konzumnej bubline lacnej zábavy.
Nám, ktorým toto všetko nie je ľahostajné ostala len jedna možnosť ako vyjadriť svoj nesúhlas a tou je písanie a upozorňovanie na všetku tú špinu, ktorá nás obklopuje. Lenže nie je ďaleko doba, keď sa každý z nás stane nepohodlný a sloboda slova ďalším sprofanovaným výrazom.
Cenzúra a prenasledovanie už začali…
Píšem aj preto, že sa začali z nášho života vytrácať dobro a obyčajné malé zázraky života.
Ak niekomu urobím radosť a spríjemním deň svojimi písmenkami alebo kostrbatými veršami, som veľmi šťastná.
A to je ten najhlavnejší dôvod prečo píšem…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 11 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5461278x
Priemerná čítanosť článkov: 3915x

Autor blogu