Založ si blog

Výkladné skrine kapitalizmu. . .

Obrovské nákupné centrá, hypermarkety, supermarkety, nové obchody, ktoré vyrastajú ako huby po daždi aj v tých najchudobnejších regiónoch. Tam, kde niet práce. Tam kde sa nebudujú výrobné podniky…
Preplnené tovarom tak, že uličky medzi regálmi sa neustále zmenšujú, vyčačkané výklady lákajú nakupujúcich…
Najviac sa to prejavuje teraz pred Vianocami, keď už od septembra lákajú na nákupy darčekov.
Veľmi nerada chodím do takýchto nákupných kolosov, ničím ma neoslovili. Ale, keď tam raz za čas musím ísť, prekvapilo ma viac vecí.
Plné chodby blúdiacich ľudí a prázdne obchodíky, jeden dvaja ľudia v nich a predavačky. Väčšina ľudí sa špacíruje popri výkladoch, alebo sedí na káve a takto zabíjajú čas, ktorý by mohli využiť úplne inak.
Ale čo ma najviac zaujíma je to obrovské množstvo tovaru a za také ceny, ktoré si aj tak málokto môže dovoliť kúpiť…
Toto je to falošné pozlátko a výstavná skriňa kapitalizmu. Obrovská nadvýroba, kvôli čo najväčšiemu zisku. Čo sa stáva s tovarom, ktorý je nepredajný? Končí v secondhandoch, bazároch, ale hlavne na obrovských skládkach odpadu…
Predvianočné nákupy, povianočné zľavy, davové šialenstvo po obchodoch je to čo sme naozaj chceli?
Tak ako aj vykorisťovanie, zisk za každú cenu, zarobiť na všetkom a na všetkých?
Zničená planéta, zaplavená odpadom, milióny zbedačených ľudí, detí bez detstva, toto je svet po ktorom sme tak túžili?
Skutočne stoja výkladné skrine kapitalizmu za to, že sme sa stali ich obyčajnými otrokmi, ktorí sa občas správajú tak, ako keby boli bez vlastnej vôle?
Aký svet chceme?
Po akom túžime?
Po takomto?Zničenom našou hlúposťou?

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5484456x
Priemerná čítanosť článkov: 3932x

Autor blogu