Založ si blog

Kto naozaj si?

Túto otázku som dostala pod včerajším článkom.
Kto teda naozaj som?
Som malé zrniečko vesmírneho prachu z ktorého je stvorený celý Vesmír. Lenže mne ten, ktorého nazývame rôznymi menami vdýchol život, tak ako aj ostatným živým bytostiam na našej Matke Zemi a dostala som od neho výnimočný dar „Dušu“. Poslal ma tam, kde som potrebná a užitočná.
Som malá kvapôčka vody z ktorej sa skladá nekonečný oceán Života na Zemi. Tak ako voda dáva život, tak aj ja som dala život ďalším životom a prijala ich ako dar nesmiernej ceny od Stvoriteľa.
Som úplne normálny človek s prednosťami i chybami, tak ako každý z nás.
Život vnímam ako zázrak a dar a som veľmi vďačná za každý deň, čo tu môžem byť. Mám obrovskú úctu k nemu a vážim si ho, aj keď niekedy veľmi bolí.
Zažila som veľa bolesti a vďaka nej som dokázala napredovať a vnímať svet okolo seba inými očami.
Vidím jeho skutočnú hodnotu a krásu. Vnímam Zem ako krásnu, živú bytosť a veľmi ju milujem. Bolí ma keď vidím, ako sa ľudia dokážu bezohľadne správať k niečomu tak dokonalému. Pomaličky ju zabíjame a potom sa čudujeme, keď sa bráni…
Som nenapraviteľný utopista a vždy sa snažím v tom druhom vidieť predovšetkým jeho dobré stránky, toľko krát som sa sklamala, ale nikdy sa nevzdám hľadať v ľuďoch dobro.
Som nenapraviteľný utopista, keď veľmi túžim po tom, aby sa ľudia k sebe správali ako ľudia a dávali prednosť láske pred nenávisťou, štedrosti pred chamtivosťou a lakomstvom, porozumeniu pred nezmyselnými, nič neriešiacimi konfliktami, úsmevu pred zamračeným pohľadom, mieru pred vojnou…
Túžim po tom, aby ľudia vo svete nehladovali, deti nezomierali od hladu a kvôli vojnám a nemuseli ťažko robiť, len aby prežili. Mali šťastné bezstarostné detstvo…
Vidím, ako veľa ľudí zabúda na to kým a čím sú, len kvôli vlastnému egoizmu a strácajú tak zbytočne čas, ktorý im bol vymeraný, pachtením sa za niečím, čo im v konečnom dôsledku neprinesie nič hodnotné…
A hlavne objavila som svoje stratené korene, milujem túto krajinu, tento národ, tradície a skutočnú vieru, ktorú sa nepodarilo zničiť ani po viac ako tisíc rokoch.
Som človek a mojou životnou filozofiou sa stalo hľadanie ľudskosti vo všetkom a nehanbím sa za to.
A po čom naviac túžim?
Aby si ľudia uvedomili čím naozaj sú. Našli v sebe to, čo ich robí ľuďmi.

Milý Deltoid, ďakujem za otázku a inšpiráciu, teraz už možno budeš vedieť „kto som“…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

World Press Photo, palestínčanka, gaza, izrael, Mohammed Salem

World Press Photo tento rok vyhrala snímka Palestínčanky s mŕtvym dieťaťom v náručí

18.04.2024 13:40

Usporiadatelia pripomenuli nebezpečenstvo, akému fotoreportéri počas pokrývania vojnových konfliktov čelia.

Julija Navaľná

Vláda v Kyjeve robí chybu. Väčšina Rusov nechce vojnu, len Putin áno, Ukrajinci to chápu, vyhlásila Navaľná

18.04.2024 13:28

Odpovedala, či považuje za jeden zo svojich cieľov nájsť spoločnú reč s vedením Ukrajiny.

Jaroslav Haščák

GP podľa Haščákovho advokáta potvrdila, že špeciálna prokuratúra sa nezmohla na férové preskúmanie obvinenia pre Gorilu

18.04.2024 13:23

Advokát finančníka dúfa, že čakanie na skutočné a nielen formálne prejednanie sťažnosti voči obvineniam v kauze sa nestane "čakaním na Godota".

Nemecko Halle Súdy Höcke AfD Proces Začiatok

Vplyvný politik Alternatívy pre Nemecko Höcke stojí pred súdom, dôvodom je zakázané nacistické heslo

18.04.2024 13:12

"Nacista, nacista," skandoval na Höckeho dav niekoľko stoviek demonštrantov, ktorí sa zhromaždili pred súdnou budovou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5483865x
Priemerná čítanosť článkov: 3931x

Autor blogu