Založ si blog

Ako zvíťaziť nad Strachom?

Mám malú, útlu knihu s Aztéckymi povesťami, príbehmi a múdrymi ponaučeniami pre život.
Jeden z takých príbehov, ktoré mám veľmi rada sa nazýva „Zvíťaziť nad strachom“. Je to príbeh o malom netopierikovi, ktorý chcel veľmi vidieť ako vyzerá svet za denného svetla, aj keď sa veľmi bál Slnka.
Keď som čítala ten príbeh, tak som si uvedomila veľkú podobnosť medzi kolóniou netopierov v jaskyni a nami ľuďmi.
Aj my budeme radšej žiť v tme a temnote, lebo nám povedali, že je to tak správne a máme strach zo svetla a života v jase a teple Slnka.
Čo je vlastne strach?
Emócia, pocit, zbraň, ktorú používa Zlo, aby nás ovládalo. Človek, ktorý sa dá ľahko zastrašiť je veľmi manipulovateľný.
Každý z nás je ovládaný nejakým „strachom“. Ľudia sa boja smrti, choroby, vojny. Boja sa o svoje deti a blízkych, mamonári sa boja o svoj majetok.
Ľudia sa boja toho, čo nepoznajú, toho, čomu nerozumejú. Toto zneužívajú náboženstvá. Šírením strachu z Boha si zabezpečujú poslušnosť a oddanosť veriacich ľudí. Strašenie „Božím trestom“ za hriech je najohavnejšou manipuláciou, akú používajú. Zneužívaním takéhoto strachu cirkvi bohatnú na kupčení s odpustkami. Zneužívajú ľudskú hlúposť a nezodpovednosť na budovanie si mocenského impéria.
Strachom nás ovládajú aj mocní tohoto sveta. Neustále rinčanie zbraní, veľkohubé reči vojnových štváčov, spôsobujú obrovské obavy a napätie medzi ľuďmi. Ovládajú nás otrockou prácou a pseudokultúrou, ktorá neprináša nič pekné…
Ľudia strácajú svoj pokoj, prestávajú mať pocit šťastia a radosti. Podliehajú pocitom, že ich už nič dobré aj tak nečaká.
Malý netopierik sa Slnka veľmi bál, tak, ako sa my všetci bojíme Dobra a pritom ho máme sami v sebe.
Bojoval proti nemu, ale nakoniec prekonal sám seba, vyletel z jaskyne a lietal v tieni stromov tak, že ho Slnko nespálilo.
Keď som bola malá a niečoho som sa veľmi bála, tak mi môj starý apenko hovoril: Keď sa bojíš, tak choď a dotkni sa toho svojho „strachu“, toho čoho sa tak bojíš. Pravdou je, že sa nebojím ani hadov, ani pavúkov, ani netopierov či myšiek :-).
Ale dôležitejšie je „dotknúť sa“ toho naozajstného strachu, ktorý nás niekedy opantáva tak, že nevládzeme ani žiť.
Stačí sa prestať báť smrti, pretože tá si po nás príde tak či tak.
Stačí sa prestať báť toho, čo bude po smrti a radšej žiť tak, aby sme ostali v srdciach našich blízkych a našich potomkov. Pretože láska je tým, čo nás robí nesmrteľnými.
Stačí sa prestať báť o svoj majetok, pretože keď zomrieme tak nám ho vôbec nebude treba. A ľuďom k spokojnému životu treba viac lásku ako všetok ten balast, o ktorom nám tvrdia, že bez neho nemôžeme žiť.
Stačí sa prestať báť sám seba a začať tým, že otvoríme srdcia a duše Dobru.
Úsmev, objatie, bozk, milé slovo je to Slnko, ktoré je v nás.
Keď mu dáme možnosť, aby konečne svietilo, tak verím tomu, že presvieti temnotu strachu a Zla.
To Slnko je v každom z nás a je rovnako silné ako to na nebi, ktoré tak veľmi potrebujeme k životu.
Dá sa zvíťaziť nad Strachom?
Odpovedať si musí každý sám…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5490555x
Priemerná čítanosť článkov: 3936x

Autor blogu