Založ si blog

11. september. . .

Pamätám si, ako som v ten deň priviedla deti zo škôlky a zistila som, že som zabudla vypnúť televízor pred odchodom a zarazilo ma čo vlastne počujem a potom, aj čo vidím, pretože vysielanie bolo prevzaté a v tej chvíli bez tlmočenia. Nechápala som, či je to len nejaký divný film, alebo rovno apokalypsa.
Nárazy lietadiel do „dvojičiek“, obrovské plamene, pád tohoto symbolu amerického kapitalizmu… Následný náraz lietadla do Pentagonu.
Po vyhláseniach prezidenta Buscha o teroristickom útoku Talibanu na USA, som nechápala, ako vôbec bolo možné, že tak skvelé tajné služby, akými sa USA pýšia, nemali „informácie“ o niečom takomto a v takom rozsahu.
To, že sa svet onedlho po tomto útoku začal meniť, som pochopila aj v rozhovoroch s kamarátmi a známymi. Mali sme stretnutie na chate a hovorili sme o strachu, o tom, že svet už nebude taký ako býval a mali sme pravdu.
11. september naozaj priniesol strach, ale aký, sme si začali uvedomovať, až keď USA začali rúcať „diktátorské režimy“ po celom svete a šíriť „slobodu a demokraciu Západu“ krvavými vojnami, zabíjaním, vlastným terorizmom…
Viac krát som sa stretla aj tu na debate s pojmom „džamahíria“ a s posmeškami na tento režim v Líbyi. Možno práve kvôli tomu, že vznikali takéto „režimy“ vo svete, musel byť 11. september.
Neviem si ani predstaviť, čo by sa bolo dialo, ak by bol vyšiel puč v Turecku, možno by sme už boli vo vojne s Ruskom, pretože sme spojencami toho, kto šíri „slobodu a demokraciu“.
Verím tomu, že 11.september poslúžil aj na rozšírenie územia NATO, na výstavbu nových základní a nenávistné militaristické ťaženie proti Rusku.
11. september priniesol terorizmus do celého sveta. A hlavne zvláštny pohľad naň.
Napríklad aj to, čo sa považuje za terorizmus a čo nie.
Krvavý masaker v Dome odborov v Odese z 2.mája 2014 bol hnusným teroristickým činom a svet mlčal…Skoro dennodenné krvavé teroristické útoky v tých krajinách, kde už majú „demokraciu a slobodu“, sú v médiách len sucho skonštatované…
Zato útok na redakciu Charlie Hebdo zo 7.1.2015 spojil Západných politikov, ktorí demonštrovali svoju jednotu pochodom v Paríži…
Ale čo je najhoršie, 11.september priniesol niečo, na čo si musíme zvykať. A to je potláčanie osobných a ľudských práv v Západných krajinách.
Tento týždeň v jednej relácii Sro 1, bolo povedané, že „proruská propaganda“ bude na Slovensku trestným činom… Možno sú to len zbožné priania našich vojnových štváčov, uvidíme…
11. september naozaj priniesol vlnu terorizmu…

„Dežo plní plán…“

07.03.2024

Pomyslela som si, keď som si prezerala nový cestovný poriadok, pretože mi v prvom momente pripomenul starý vtip o Dežovi, ktorý behal po stavbe s prázdnym fúrikom. Keď chlapi videli, že doň nič nenakladá, ani nevykladá, len s ním pojašene behá po stavenisku, začudovane na neho pozerali a keď sa ho spýtali čo to robí odpovedal: „Plním plán!“ Presne takto [...]

Na čom záleží?

06.03.2024

Dnes, v deň 549. výročie narodenia Michelangela Buonarrotiho, génia nielen doby minulej, ale aj tej súčasnej som premýšľala nad tým, kým človek môže byť a kým v skutočnosti je. A pred chvíľou, keď som z mojej obľúbenej zbierky Michelangelových básní Som ako mesiac vyberala báseň na zverejnenie, som si pri jej čítaní uvedomila, na čom záleží [...]

Župan Majerský cielene likviduje Prešovský samosprávny kraj…

06.03.2024

A začal verejnou autobusovou dopravou. V decembri som písala o tom, komu by mala slúžiť verejná autobusová doprava. V tom období nastali prvé problémy s autobusovou dopravou, ktorá minimálne dvadsať rokov ako tak slúžila občanom kraja a zabezpečovala im možnosť cestovať . Ku dňu 3.3. 2024, keď bol do praxe uvedený nový cestovný poriadok, sa situácia [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,395
Celková čítanosť: 5471767x
Priemerná čítanosť článkov: 3922x

Autor blogu